Direktlänk till inlägg 18 december 2016

Dag 5 Elefanter och Big Budda

Av Sollander - 18 december 2016 17:06

Idag startade jag och Johan med varsin joggingtur innan frukost. Vi sprang omlott så att inte barnen skulle behöva vara själva. Det var en speciell känsla att jogga bland kokospalmer och orikdéer innan större delen av Samui vaknat. Eftersom det bjöds på sol idag så blev det ett dopp i poolen efter frukost och Johan skulle även återigen försöka få mig att bli kompis med mopeden... säger inget mer än så;)
Strax innan lunch bestämde vi oss för att ta oss till Big Budda. Jag till fots med Mio i vagnen och Johan med de andra barnen på moppen. Han passade även på att visa barnen elefanterna på elefantfarmen på vägen dit. En korg med bananer köpte barnen för att mata elefanterna med. Dock vågade ingen av barnen göra det. Strax efter att jag och Mio kommit fram till Big Budda så kom barnen och Johan på moppen. Vi åt lunch på en liten restaurang i buddaområdet innan vi gick och tittade på buddan. Barnen tyckte att det var jättespännande. På vägen tillbaka tog jag med mig alla barnen i vagnen eftersom Johan behövde åka och hastköpa ett par sandaler på vägen hem då någom tagit hans när vi tagit av oss skorna för att kolla på buddan. Tänk att folk skäl även i ett tempelområde....:( Väl hemma med vagnen så blev det eftermiddagsbad i poolen. Barnen har även hittat en thailändsk pojke som lekkamrat i huset mittemot oss. Han är 2,5 år och är så otroligt igång att våra barn inte riktigt med...Det är fascinerande att se hur barn kan leka hur bra som hellst utan att förstå varandras språk....
Nu är kl. 22.45 och hela familjen har checkat utom jag.... men jag får nog också släcka lampan skart. Imorgon är det dagis igen för barnen. Tack och godnatt.