Direktlänk till inlägg 23 december 2016

Dag 10 Julhandlat

Av Sollander - 23 december 2016 14:24

Efter en sjukdag var det åter dags för dagis. Medan barnen var på dagis passade vi på att ta en brant moppetur till en park i närheten av där vi bor, för att sedan åka vidare och julhandla både mat och julklappar. Det är en väldigt speciell känsla att plocka på sig vilka leksaker man vill till barnen. Skulle kunna köpa hur mycket som hellst.. Julmaten däremot fick man snåla lite mer med. Eftersom större delen av familjen är galna i ost så blev det fokus på ostbrickan och lite kallskuret. Vi hittade även några skojsiga "prinskorvar" och ett substitut till julskinka. Efter att ha kört hem och lämnat kylvarorna hemma körde vi fort som attans till barnens dagis där de skulle ha julfirande med tomten. Johan och Mio på moppen och jag tog min underbara cykel. Den är lite ranglig måste jag säga men det är bra roligt att trampa på. Det är dock bara jag på hela på KohSamui som cyklar och det var flera thailändare som skrattade åt mig när jag tramparde förbi och undrade om jag var bra dum i huvudet som inte åkte moppe. Barnens julfirande var jättetrevligt. Tomten delade ut paket till barnen i över 50 minuter och han gick verkligen in för sin roll. Johan och jag började fundera på om hur den där dräkten skulle lukta efter hans framträdande för fy vad svettig han måste bli under skägget, tomteluvan, plyschdräkten och filttofflorna. Barnen älskade honom. Efter att barnen fått sina paket vilket bl.a innehöll slajm (kanske inte det smartaste draget att ge till skock dagisbarn:)) stack Johan förbi och hämtade upp en sen lunch åt oss på McDonalds och jag trampade hem. Efter lunchen skulle barnen leka med slajmet vilket hade smält i värmen så att det var som klister..... jaja de hade kul i alla fall:) Sen blev det poolbad som vanligt. Idag träffade vi ett svenskt par vid poolen som hade ett eget hus här nere så de åkte till då och då. Barnen lekte med IQ som poolskötarens son heter. Mio gav upp efter en stund och sommade på pooldäcket. Kvällen ägnade vi åt lite julförberedelser som bl.a julklappsinslagning. Novalie lekte jultomte med sitt slajm som resulterade i att en del av slajmet fastnade i håret vilket inte var det lättaste att få bort, men med lite tålamod så gick det till slut.... Trevlig kväll på er. Blir dock ingen uppesittarkväll med bingolotto för vår del men lite medhavd glögg kan vi nog ordna....:)