Direktlänk till inlägg 25 december 2016

Dag 12 Chaweng Beach

Av Sollander - 25 december 2016 18:20

Idag hade man ju hoppats på lite sovmorgon eftersom jag och Johan gick och la oss kl 02.30, men icke. Kl 06.30 grep Mio som låg i vår säng tag i min näsa och sen var det bara att pallra sig upp:) fast det är inte så jobbigt att gå upp när man vet att det är 30 grader ute;) Barnen var jättesnälla och pysslade med sina julklappar fram till 9 innan vi åt frukost. Efter frukost åkte Johan iväg och kollade lite stränder för att se vad vi skulle ta oss under dagen. När han kom tillbaka konstaterade vi att vi börjar med att bada i poolen eftersom dagen bjöd på strålande sol och ordentligt med värme. Vi badade i poolen mellan 11.30-15.30 med lite fika och glasspauser. Därefter var det ett gäng utslagna hjältar som somnade i soffan. Vi bestämde att vi skulle ta oss till Chaweng. Jag i taxi med Mio och sulkyn och de andra på moppen. Vi möttes upp på en lekplats där barnen fick leka och åka några karuseller och sedan gick vi till Khaosan som är en av Johans och min favoritrestaurang sen flera år. Barnen ville ha "pinnar" dvs stripps så vi beställde hamburgare åt dem och en strippstallrik var. Johan och jag åt thaimat och Mio skulle få dela med oss. Gud i himmelen vad mat det var. Barnens burgare var lika stora deras huvuden och en hel brödkorg var med stripps. Tur att våra barn är stora i maten:) Mätta blev vi i alla fall:) Sen gick vi längs med Chaweng road och hälsade på våra thailändska försäljarkompisar. Det är ett gäng som kommer ihåg oss efter alla våra resor. En tjej som säljer armband. Henne har vi köpt armband av vid varje resa så nu får vi de nästan gratis. En skräddare som Johan alltid sytt upp skjortor av. En optiker och sen Pannaka som jobbar på Viking Bar. Det var mycket folk ute och mycket intryck för barnen. Vi köpte varsin spelmikrofon med Frost och HelloKitty och varsitt par thaibyxor åt dem. Mio satt i babybjörnen hela tiden och tyckte det var bra spännande. När klockan blev runt 22 tog vi oss hemåt. Barnen somnade ganska snabbt när vi kom hem. Jag däremot hann med att göra några snabba akrobatiska rörelser efter att ha sett en kackelacka i köket. Tur att jag har Johan som är karl nog att få bort den från köksbänken medan jag står och gömmer mig bakom dörren. Därefter blev det film innan ögonen nu snart åker ihop. Tack och godnatt!