Direktlänk till inlägg 5 januari 2017

Dag 23 "Inregnade"

Av Sollander - 5 januari 2017 14:16

Idag vaknade vi till ösregn. Barnen och Johan åkte till pennskolan, men kom hem ganska snabbt igen. Vägarna var översvämmade överallt så de kom aldrig fram till skolan. Vi skickade ett sms till dagisföreståndaren att barnen inte kunde komma men det var lugnt för dagiset hade stängt. Personalen kunde inte heller komma dit, så det fick bli en innedag hemma för barnen istället. Man kan säga att vi var inregnade. Runt 11.30 gav Johan sig iväg för att lämna den moped vi hyrde igår. Det gick inte så bra. Han kunde efter mycket om och men ta sig 150 meter från mopeduthyraren men längre än så kunde han inte komma. Vatten till midjan på sina ställen. När han stannat för att torka av sin mobil och plånbok for visakorten ut och simmade iväg i regnfloden. Ett fick han tag i ganska snabbt. Det andra for iväg men fångades av en skräddare som stod en bit bort från honom. Jäkla tur. Han mötte två fulla engelska turister som satt i badring på gatan och en bil hade fått motorstopp och fick lov att puttas med öppen dörr genom vattenmassorna vilket betydde att allt vatten for rakt in i bilen. Jag vill inte vara ägare till den bilen:/ Fiskarna var däremot lyckligare. Vid vägkanten stod de och fiskade med ett leende på läpparna och konstaterade "good fishing":)) Efter 2,5 timme kom han hem igen och sa: Jag ger upp, jag kommer inte fram till moppeuthyraren. Vi skickade ett sms till uthyraren och hoppas att det blir bättre väder så att vi kan lämna den imorgon. Jag har ägnat dagen åt att utföra sedvanliga hushållssysslor som att städa, tvätta och diska. Jättekul;) Innan kvällsmaten tog jag mig ner till 7eleven. Med regnponcho och paraply går det att komma fram på vår gata utan problem. Nu är klockan 21 och regnet forsar ner fortfarande. Hoppas för gudarna att det avtar under natten så att vi kan ta oss fram på vägarna igen...