Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Dag 32. Barnens dag

Av Sollander - 15 januari 2017 15:47

Idag blev det återigen frukost på vår altan. Riktigt härligt. Under förmiddagen ägnade vi lite tid åt trädgårdsarbete. Johan spolade altanen och jag krattade palmblad. Lite skillnad mot tallbarr och lönnlöv som man krattar hemma i Sverige. När vi var klara och fått iordning på alla våra bångstyriga ungar, som verkligen var överallt idag, tog vi en timmes bad i poolen. Novalie tränade med Johan på att simma utan puffar. Runt lunch åkte vi till restaurangen som Johan och jag åt på i fredags och käkade lunch. Alla tre barnen uppskattade maten och åt som hästar. När vi ätit klart visade peronalen på restaurangen deras levande humrar och krabbor som man kunde beställa om man ville äta det. Det kallar jag färskt. Efter lunchen åkte vi till Tecso Lotus för att kolla om de hade några dynor till våra utemöbler. Vi skulle inte vara kvar så länge eftersom det var fint väder men väl inne i butiken så såg vi att de hade tag 2 betala för 1 på alla leksaker eftersom det var barnens dag och vips försvann 2 timmar. Vi köpte varsinn radiostyrd bil åt Novalie och Everest och lite annat smått och gott. Två jättestora Frozen kuddar köpte vi också. På vägen ut fick barnen varsin ballong. Det blev lite mäckigt att få hem allt med med lite våld så gick det att få ner kuddarna i mopedbagaget. Väl hemma så lekte barnen med sina nya leksaker och jag tillbringade kvällen i soffan och på toaetten med magkramper och feber. Johan har tvingat i mig vatten och resorb så jag hoppas att det ger sig snart. Man ska inte frysa när det är 33 grader här inne:/