Direktlänk till inlägg 16 januari 2017

Dag 34. Deep thaimassage = tortyr? :)

Av Sollander - 16 januari 2017 17:45

Johan och jag for upp klockan 04.00 till blixtar och dunder. Det kom dubbel och trippelblixtar var tredje sekund. Så man hann inte med att veta vilket dunder som hörde till vilken blixt om nu det var intressant;) Johan sa lite förvånat: Men det regnar inte... och sen 10 sekunder senare började det regna med besked. Då kunde vi Johan och jag inte prata med varandra mer trots att vi låg i samma säng utan vi fick vråla till varandra för att det skulle höras för jävlar i havet vad regnet dånade på taket. Allt var dock över på 20 min och ingen av barnen vaknade. Jag som har en så otrolig åskfobi hemma är aldrig ett dugg rädd när vi är i Thailand även om det låter och blixtrar mycket mer. När åskan var över somnade vi om och vi vaknade klockan 7 till en mulen men varm dag. Idag bestämde Novalie att vi skulle äta frukost ute och så fick det bli. Jag lyckades göra jordens största omelette till Johan. Jag tömde kylen på rester så det blev en hel middag i den:) Efter halva gav han upp och jag fick resten. Eftersom min mage fortfarande vill göra sig av med allt inom 30 minuter efter att jag ätit så är jag konstant hungrig. Jag som annars inte är en jätte i maten äter allt jag kommer åt. Känns som om jag skulle vara gravid men jag kan försäkra alla om att det är jag inte!!:) Efter att Johan skjutsat barnen till pennskolan.,Bestämde jag att vi skulle åka till Big C för att handla lite varor som saknades. Vi skrotade omkring två timmar där innan vi åkte hem. Det blev förmycket varor som vanligt men vi lyckades få hem allt den här gången med. Mio somnade i babybjörnen på min moppe och lyckades ligga med huvudet mot tutan, så det blev ett jäkla tutande på vägen hem. En nudellunch fick det bli innan Johan åkte för att hämta barnen. När de kom hem var de så upp i varv och pratade i munnen på varandra om att de hade fått vara med och flytta skolans kanin,som hette Naja, till en annan större bur och att de fick se den mat och när jag frågade om de fick klappa den så kollade hon på mig och konstaterade: "Nej mamma för det här är faktiskt inte Stenby gård. Det här är Pennskolan" "Aha, okej svarade jag. Att jag inte tänkte på det" . Under eftermiddagen blev det lite innelek en stund medan Johan åkte och fixade sina fötter och jag tog på mig att tvätta barnens bäddmadrass som de har på golvet. Jag tog tvättmedel, skurborste och trädgårdsslangen. När jag äntligen var klar kände jag mig rätt nöjd faktiskt. Fast jag upptäckte då att om jag haft spolat med slangen åt andra hållet så hade jag inte sprutat ner hela altanen:) men men då blev den också ren och hal:) När Johan kom tillbaka från fotskrubbningen tittade vi på Artur och käkade mellis. Efter det gick jag och barnen till flygplatsen och kollade på flygplan. På vägen dit hann vi med att se lokalbefolkningens egna lilla "vilda zoo", eftersom det efter den gatan finns, katter, hundar, höns, tuppar, hästar och fåglar som alla strövar fritt. Everest började skrika kuckeleku och när vi kom förbi hästarna skulle han rida på lilla gubben:). Vi hann med att se två flygpanslandningar och en start innan vi gick hem igen. På vägen tillbaka mötte vi Johan som var ute på sin dagliga löparrunda. Idag höll det dock på att bli en höna mindre på vägen eftersom Johan råkade sparka till en av dem som hade plaserat sig runt ett krön när han kom joggandes. Det blev ett jäkla kackel och flaskande på den men som tur var blev ingen skada skedd. Hönan klarade sig och Johan kunde springa vidare. När vi kom hem gjorde vi våra specialbaguetter till kvällsmat. Fyllda med ost, bacon ägg, stekt lök och massor av dressing... mmm. Efter maten åkte Johan iväg på en deep thaimassage som innebär att den är som en vanligt thaimassage fast de grottar i muskler och leder ännu mer. Perfekt för Johan men inget för mig:) Under tiden han var borta ringde barnen och jag mormor och morfar och gjorde oss i ordning för kvällen sen vart det ipodtittning i sängen för oss alla fyra innan de sommade. När Johan kom tillbaka var han helnöjd. Dels över massagen som han upplevde var en blandning mellan tortyr och njutning, men också för att han hittat en Lindth choklad i affären:) Idag var det riktigt gott med äkta choklad:) Nu säger vi snart godnatt och så hörs igen vi imorgon.