Direktlänk till inlägg 21 januari 2017

Dag 39 Djungelhajk

Av Sollander - 21 januari 2017 09:00

Idag vaknade Mio och jag kl 06. Mio somnade om efter en timme men inte jag:) Det blev frukost kl. 09.00 Efter att ha slappat någon timme till efter frukosten så gjorde vi oss i ordning för djungelhajk. Vi åkte mot stranden MiaNam och sen in i djungeln på en väg som skulle ta oss till stranden Laimai. Det var backigt och jättevackra vyer. När vi kommit nästan högst upp vågade vi inte ta oss längre med barnen eftersom det var för brant. Vi valde att åka tillbaka. Vi åkte förbi ett ställe i djungeln där man kan köra fyrhjulingssafari. Det skulle jag och Johan vilja testa någon gång. När vi väl kom ut på gatan igen köpte vi lite snabblunch på 7eleven. När vi ätit tog Johan med sig Everest för att kolla stranden och jag, Mio och Novalie gick för att kolla efter en toalett. Då det inte fanns någon närliggande restaurang där vi var så fick smita in i ett litet skjul där en farbror lagade cyklar för att låna hans toalett. Det var en såndär toalett där man bara står. Novalie tyckte att det var en jättesöt liten potta som hon sa. Jag var mindre imponerad. När toabesöket var klart och Johan och Everest var tillbaka åkte vi hemåt. På vägen hem åkte vi förbi den närliggande elefantfarmen. Vi tittade på elefanterna och matade dem med bananer. Efter mycket om och men så vågade Novalie tillslut hålla bananen i handen när elefanten tog den med snabeln. När vi kom hem vilade vi en timme innan jag skulle fixa lördagsgodis till barnen. När jag öppnade skåpet fick jag mig en rejäl pulshöjare kan man lugnt säga eftersom en liten ödla hoppade ut från skåpet. Ååååå fy fan var rädd jag blev. Jag är inte rädd för de annars men när de kommer ut från ett skåp så höll jag på att kissa mer mig. När jag pustat ut en stund och pulsen återgått till sin normala fick äntligen barnen sitt godis som idag var godisfyllda walkie talkies. De blev nöjda och glada:) Strax efter 18 åkte vi till Chaweng där barnen fick åka sin cirkuskarusell som de tjatat om. Johan hjälpte även mig att köpa medicin för min onda och krånglade mage. Det blev ett helt kit med piller och pulver så nu hoppas jag bli av med problemen. Middagen blev på kohsan vår favorestaurang. Idag blev det pasta för hela slanten. Mycket gott. Efter maten underhöll Mio restauranggästerna och personalen genom att spatsera runt i sina gyllene, blinkade skor:) När vi var klara på restaurangen gick vi bort till Viking Bar för nåt att dricka. Barnen fick spela fyra irad och Mio tyckte det var jätteroligt. Runt 22.00 åkte vi hemåt förbi Reggaepub för att se hur det hur alla lampor såg ut i mörkret. Barnen vinkade glatt till alla som vi åkte förbi. Väl hemma blev det sänggående för trötta barn. Kurering med magnedicin och snart sänggående för mig och Johan också.