Direktlänk till inlägg 23 januari 2017

Dag 41 stor överraskning för barnen

Av Sollander - 23 januari 2017 16:00

Idag blev det frukost lite tidigare än vanligt. Vi skulle kolla ett flygplan på flygplatsen innan barnen åkte till skolan. Planet som farmor skulle komma i. Barnen visste dock inte om att det var farmor som de vinkade till. Mio och jag åkte till ankomstterminalen för att möta farmor. Det blir en överraskning för barnen när de kommer från skolan för vi har inte sagt något till dem att farmor skulle komma. Johan hann precis tillbaka från skolskjutsningen när farmor kom ut till terminalen från flygplanet. Vi skaffade en taxi åt henne och packningen så åkte Johan och jag före och visade vägen hem till farmors hotel som ligger brevid vårt område på gatan. Hon fick lasta av sig sin packning och tog med all svensk mat som vi beställt hem till oss. Riktigt uppskattat. Bearnesesås, ost, mjukost, falurågrut och allt var det var:) När Johan hämtade barnen gömde jag farmor i en utav latosäckarna som vi köpt. Hon fick ligga under ett lakan. När barnen kom fick de lyfta på täcket. Novalie blev jätterädd först innan hon förstod vem det var. Sen blev de jätteglada och det blev ett långt kramkalas. Under eftermiddagen satt vi ute på altanen. Det regnade lite till och från och var mulet. Runt 14 fick farmor checka in på sitt hotellrum så vi följde med henne dit. Det kan nog bli så att barnen sover hos henne någon natt. För det var det ända Novalie tjatade om när vi var på hotellrummet. Vi lämnade farmor en stund så hon fick duscha och göra sig iordning. På vägen hem till oss gick vi förbi det dagis som Mio kan få gå på någon dag. Det ligger mellan vårt hus och farmors hotell. Det skulle kosta 50 per dag för honom så det var ju jättebilligt. Inklusive både frukost, lunch och mellis. Passar bra att lämna honom där om vi behöver barnvakt någon dag. Bara att säga till dagen innan. När vi kom hem till oss förberedde vi middagen. Ikväll blev det sticky rice och grillade kycklingspett. När farmor kom över till oss åkte jag och Johan iväg och handlade lite på Tesco Express. Kvällen bjöd på grillning, kaffe och samsong. Det blev inte så långvaring kväll för farmor eftersom hon var bra trött efter flygresan.