Direktlänk till inlägg 1 februari 2017

Dag 50. Kväll på Chaweng Beach

Av Sollander - 1 februari 2017 17:15

Idag blev det frukost ute på altanen och därefter skjutsade Johan barnen till Pennskolan. Jag och Mio var kvar hemma. När han kom tillbaka hade även farmor vaknat till liv. Hon kände sig lite bättre idag och fick i sig lite frukost. När vi kommit i ordning lite intog vi poolen och där var vi hela förmiddagen. Johan åkte iväg och klippte sig på förmiddagen. Kostade hela 100 bath (ca 25 sek). Klockan 13 hämtade Johan barnen och jag ordnade lite lunch och fika vid poolen. Barnen är som vanligt sega i starten på att hoppa i poolen men när de väl kommer igång så tycker de om att bada. Senare på eftermiddagen åkte Johan och köpte pommes pinnes som vi alla delade på och doppade i olika dippar. Salt och gott. När vi badat klart kom frukttanten på moppen och vi köpte två sorters meloner, ananas och mango. Så det blev ett riktigt fruktkalas. Efteråt bestämde vi att vi skulle ta en tur till Chaweng. Farmor hade nämligen med sig farfars skjorta från Sverige som hon lämnade in till skräddaren så de kunde ta måtten och därefter sy upp tre nya skjortor åt honom. De skulle vara klara på fredag. Medan vi väntade på att farmor skulle välja tyger till skjortorna passade vi på att shoppa lite i butiken utanför skräddaren. Det blev varsitt linne till Mio och Everest, en klänning till Novalie och den stående Adidasjackan till mig. Den här gången blev det en benvit med guldbruna ränder. Nu har jag snart alla färger :) Därefter gick vi till Khaosan för middag. Spagetti bolognese för hela slanten. Vi hann med en liten tur till Viking Bar efter maten. Därefter åkte vi hem igen. Barnen var supertrötta och somnade bums när vi kom hem.