Direktlänk till inlägg 5 mars 2017

Dag 82 Sista beöket på stranden

Av Sollander - 5 mars 2017 17:00

Idag blev det frukost runt 8.30 Därefter åkte Johan till Central Festival för att använda deras internet för att föra över bilder. Under tiden gick jag och alla tre barnen till 7eleven för att köpa blöjor till Mio. Det var ett riktigt storpack med 4 st i varje;). När vi kom tillbaka var vi inne och pysslade en stund innan vi efter lunch åkte till Choeng Moon för en eftermiddag på stranden. Det blev 30 minuters massage för oss alla utom Mio. Melonglass för barnen. Dricka, öl, sol, sand och bad. Barnen älskade att kolla på resortens fiskar som de hade i en damm. Helt molnfritt. Fantastiskt väder. Runt 16.30 åkte vi hem och tog direkt ett dopp i poolen. Novalie började simma och dyka som en galning. Everest och Mio var också jättegoa och hur glada och badsugna som hellst. Vi badade fram till 17.45 Därefter åkte Johan till Makro för att köpa köttfärs och hamburgebröd. Ikväll blev det nämligen sista grillningen. Hemmagjorda hamburgare. Efter maten fortsatte vi sitta ute. Vi hann med att ringa släkt och vänner. Hemångesten börjar smyga sig på. En vecka kvar nu varav tre hela dagar på Samui. Det ska bli roligt att komma hem. Träffa alla, få sova i en säng som inte liknas med barnens studsmatta, kunna laga mat på fler än en spisplatta samtidigt, men sen kom ångesten när jag tänkte på kylan och bylsa på 3 morgontrötta barn ytterkläder innan de ska till dagis....