Direktlänk till inlägg 28 december 2016

Dag 15 barnen tränar på snorkling

Av Sollander - 28 december 2016 16:24

Jag började dagen kl 6.30 då barnen började vakna och busa med varann. Då jag gjorde iordning frukosten lyckades jag med bedriften att få ström i hela vänsterarmen. Jag skulle värma vatten men kom på att det var bättre i vattenkokaren än i kastrullen. När jag skulle hälla över vattnet från kastrullen till kokaren var kokaren påslagen vilket inte var så smart. Det pirrade till ordentligt i hela välsterarmen och innan kom på att jag skulle släppa kastrullen så hade det gått i alla fall 5 sekunder, men men sen var man vaken i alla fall:)) Efter frukost och dagisskjutsning var det dags för övningskörning på mopeden. Vi åkte till samma ställe som igår och idag tog jag mig runt i den lilla rondell som finns på den den annars raka gatan. Gud i himmelen vilka framsteg jag gör;) Efter lektionen åkte vi hem igen eftersom det började mulna på och regna litegrann. Mio sommade och jag passade på att använda den skurmopp som vi köpt igår. Efter en timme åkte vi iväg på lite sightsing till norra delarna av ön där vi aldrig varit förrut. Det har mycket privata områden som vi inte fick åka in på men tillslut hittade vi en riktigt fin strand. Mio trivdes i babybjörnen och skrattade och gjorde små ljud hela tiden. Efter moppeturen åkte Johan vidare för att hämta barnen medan jag gjorde i ordning allt för en eftermiddag i poolen. På vägen hem från "pennskolan" köpte Johan med sig 11 st kycklingsspett från en grillvagn för hela 25 sek som vi knaprade på vid poolkanten. Under pooltiden idag så lärde sig barnen att ta den gröna baddaren och så upptäckte att de var en fantastisk upplevelse att titta under vattnet med cyklop och snorkel. Johan försökte ladda ner "Hitta Doris" till barnen via poolområdets wifi. Efter 3,5 timme hade den fortfarande laddats ner så han gav upp och åkte till BigC för att utnyttja deras wifi. Där tog det bara 2 timmar att ladda ner filmen;) Han passade även på att köpa ett varsit eget cyklop till barnen så de slipper slåss om Johans. Novalie blev så lycklig när hon fick det att hon blev tårögd:) Cyklopen ska provas flitigt imorgon efter "Pennskolan". Efter kvällsmaten blev det äntligen "Hitta Doris". Barnen som var jättetrötta såg hela filmen innan de sommade för den var så spännande. Mio har lyckats ramla ur sängen 2 kvällar i rad nu så nu får han sova på golvet så att han inte får ännu fler bulor i pannan:/ Tack och godnatt! Hörs igen imorgon:)