Direktlänk till inlägg 2 februari 2017

Dag 51 Guldtoppen

Av Sollander - 2 februari 2017 17:35

Idag gick jag upp först. 6.30 var klockan och jag tänkte ta mig lite egen tid. Det gick lite sisådär. Det är klart att det ska börja knorras redan 6.45 från alla barnen;) men de är snälla. Lägger sig och kollar på ipodsen innan frukosten är klar. Så det gör inget att de vaknar. Frukosten blev ute för oss. Johan väckte vi 8.20 så att han skulle hinna göra sig iordning innan skjutsen till pennskolan. Mio och jag följde med idag. Vi åkte till BigC efter lämningen för att inhandla det som saknades. Johan passade även på att backa upp sin telefon där eftersom det finns ett någolunda snabbt wifi runt om i butiken. På vägen hem åkte vi förbi tandläkaren och beställde en tid för undersökning till farmor. Imorgon 17.30 ska hon få gå dit. När vi kom hem pinnade jag iväg till 7eleven för att köpa hamburgare som vi hann med att äta till lunch innan Johan åkte och hämtade barnen. När Mio vaknat till och ätit gick vi två till poolen. Johan och barnen var på Central Festival och kollade på hårddiskar. Novalie fick även äntligen sin ärmlösa thaiklänning som hon har velat ha sen vi kom hit. En liten fika hann de även med innan de kom hem. Då gick de direkt ner till poolen och Novalie var så nöjd över sin klänning. Det blev bad i nästan 3 timmar innan vi avslutade pooltiden med lite frukt från frukttanten innan vi gick hem. Farmor kom förbi och var så glad att hon kände matlust igen. Vi åt varsin knäckemacka innan vi tog en kvällstur till ”guldtoppen” ett tempelområde som ligger högt uppe på berget och som barnen åker förbi varje dag när de åker till skolan. Vilken vy det var där uppe. Man såg över hela flygplatsen och mycket mer. Det blev några riktigt fina bilder. På vägen hem stannade vi vid en affär där allt kostade 20 bath (5 sek) styck. Sådana butiker tycker jag om:) Det blev ett bokstavspussel till Novalie och Everest och en nappflaska till Mio. Det blir säkert några fler besök där innan resan är slut:) När vi kom hem lagade jag lite mat. Det blev en thaigryta på biff, kyckling och grönsaker med ris till. Efter maten hjälpte vi farmor med att boka hotell i Bangkok. Lite shopping vill hon hinna med innan hon åker hem. Efter att barnen somnat åkte farmor hem till sitt hotell och det blev en lugn kväll för mig och Johan.