Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

Dag 64 Novalie lär sig snorkla utan puffar

Av Sollander - 15 februari 2017 15:11

Idag gick jag upp 6.45 efter att Everest väckt mig. Barnen sov dock vidare. Så jag han pyssla med frukost i lugn och ro utan att det behövde se ut som ett bombnedslag när jag var klar. Vi åt frukost runt 8.15 Märktes att barnen sovit länge för alla tre var på ett strålande humör vilket var jätteroligt. När Johan skjutsade barnen till pennskolan gick jag och Mio till 7eleven och köpte surakarameller som jag och barnen älskar. När vi kom tillbaka gjorde vi oss iordning och åkte alla tre på samma moppe till 2 st leksaksaffärer. Johan ville så gärna köpa en riktig bil i metall till Mio. En gul lamborghini fick det bli. Mio älskade den. Sen åkte vi förbi Studio 7 för att kolla om de har ipods. De hade inga hemma så vi får kolla när vi kommer till Bangkok. Efter det åkte vi till skräddaren så Johan kunde ta mått för sin kostym och skjortor. En svart kostym och 3 skjortor i färgerna vit, svart och mörkblå fick det bli. Nästa provning är på fredag. Vi hann med ett besök på McDonalds också innan det var dags för Johan att skjutsa hem mig och hämta barnen på Pennskolan. När de kom tillbaka hade Mio och jag tagit oss till poolen, så dit kom de andra också. Everest och Mio somnade ganska snabbt i vagnen men Novalie kämpade och kämpade och kämpade med sin simning. Nu kan hon simma under vattnet med cyklop och snorkel utan problem och med huvudet ovanför vattnet kommer hon också att kunna inom de närmsta dagarna som hon kämpar. Vi ringde mormor och morfar vid poolen och berättade vad hon lärt sig. Vi smaskade även på oreokakor och drack cola. När frukttanten kom förbi blev det frukt för fulla muggar. Everest kom igång med att leka och bada efter två timmar när han sovit, fikat och vaknat till. Vi pratade med det svenska paret inman vi gick hem. De åker till Sverige en vecka innan oss. Vi gick hem från poolen kl 17.30 efter att ha varit där i 4,5 timmar. Det blev en utesittar kväll. Vi pratade med Pepe samt farmor och farfar. Middagen blev en variant på köttfärssås kryddad med tacokrydda och ris. Faktiskt ganska gott om jag får säga det själv. Barnen somnade skapligt och Johan och jag satt ute tills det var dags att krypa till kojs i vår studsmatta till säng.