Direktlänk till inlägg 23 februari 2017

Dag 72 Favorit i repris = Cocosplash

Av Sollander - 23 februari 2017 18:36

Idag efter frukost blev det städning för kl 11.30 skulle fransmannen som vi hyr huset av komma på besök. Han har lagt ut huset till försäljning för 5 miljoner Bath (1,25 Mkr). Så idag skulle han visa huset för två par. Barnen var faktiskt jättesnälla och hjälpte till med städningen. Vi ville ju ha lite rent och ordning när de kom och skulle titta. Mio och Everest sov under tiden visningen var. När fransmannen åkt väckte Novalie sina brorsor och så tog vi mopparna till McDonalds för att äta lunch. Mio höll på att krypa ur babybjörnen när han fick se hamburgaren;) Vi satt oss ute och brevid oss var det en byggarbetsplats med grävskopor. Everest älskar verkligen grävskopor och han var helt inne i vad de gjorde och hur och var de byggde. När vi ätit klart åkte vi tillnCentral Festival för att boka en dagstur till KohTao och Nang Yuan. Vi åker dit på lördag. När vi bokat resan gick färden mot Cocosplash (badlandet som vi varit vid en gång tidigare under resan). En eftermiddag i vattenrutchkanan fick det bli. Jisses vad de åkte. Speciellt en rutchkana som de fastnade för. Det var en otroligt engagerad badvakt som åkte med dem ner i vattenrutchkanan. De fick rida på honom, åka tåg, åka framför, bakom och allt var det var. Barnen älskade honom verkligen. Även Everest som annars avskyr att få vatten på ögonen tyckte att det var jätteroligt. Det var en annan svensk familj på badlandet med en kille som var 10 år. Han hette Felix och Novalie blev jätteförtjust i honom. Han åkte i samma rutchkana som barnen. Jag vet inte hur många gånger som de åkte rutchkanan, men nonstop i 2,5 timmar i alla fall. Mio var också igång. Han fick åka med mig några gånger i rutchkanan och tyckte att det var jättekul. Han brydde sig inte ett dugg om han kom under vatten. Mestadels av tiden flöt han omkring med sina armringar i bassängen och skrattade. Innan de stängde klockan 17.30 hann barnen även med att hoppa studdsmatta i 20 minuter. Det som är så himla bra med det här badlandet är att det är lite folk så det är aldrig några köer. Klockan 17.30 åkte vi hem och barnen var jätteglada. När vi kom hem lagade jag fride noddles med beef. Mitt i all matlagning trampar jag på en metallsticka som Novalie hittat utanför och som hon tokigt nog lagt mitt på köksgolvet. 1,5 cm lång nål rätt in i trampdynan. Ajajaj! Det gjorde riktigt ont. Tur dock att det var jag som trampade på den och inte någon utav barnen. Maten blev populär och allt gick åt. När barnen somnat åkte jag till Tesco Express. Jag lyckades få hem en hel äggplatta med 30 ägg på moppen + plus en hel del annat. Nu är jag snart i klass med thailändarna. Jag ringde mamma och pappa när jag kom hem och Johan betade av sin släkt. Idag har det varit bra varmt termometern både ute och inne har visat uppemot 32 grader.